Friday, January 10, 2014

De la fasole, la tochitura

Ziceam ca o fac fasole cu carnati (de casa, facuti de tati al meu!) dar am amanat-o cu o zi pentru ca subit mi s-a facut pofta de mamaliguta cu branza si smantana.
Si ca sa vezi unde dai si unde crapa...
In drum spre casa e un magazin al unei ferme, unde gasesc bun si proapspat tot ce e lactat (bun zic eu, nu ma credeti pe cuvant!) ...si intru cu imaginea in minte a unei mamaligute aburinde si galbui, cu branzica, asa, mici bulgarasi albi (ca tot nu e zapada la noi) si smantana, mai, mai sa dea pe langa farfurie, asa de multa e, si daca ma uit atenta vad si mici punctisoare gri, unde am aruncat sarea....
..inca visez, cand ma trage copila de maneca: mami, imi faci lapte cu gris? (da stiu e mare si vrea lapte cu gris????) Pauza sa va povestesc ce-i cu laptele cu gris....
Recent, mi-am adus aminte cum imi facea mama lapte cu gris, cu sirop de zahar ars, si ne punea in farfurie, mamaliga de gris, care se ridica si plutea pe siropul maroniu si delicios. (daca ma gandesc mai bine, cred ca de-aici mi se trage pasiune pentru caramel), sa revin, si pentru ca niciodata nu-i facusem fetei lapte cu gris (nu, nici cand era mica...niciodata.) am zis ca merita sa vada si ea cum e.
Bine, normal, ca la mine de la un gand pana la ce iese in farfurie, e total diferit.
Am facut laptele cu gris, fara siropul de zahar ars, dar am pus ceva vanilie pentru aroma. Cum Deea are o pasiune pentru scortisoara, si-a presarat pe desupra: i se pare un desert delicios. (doar mie mi-e urat sa spal ceaunul dupa aia) Bun! daca e lapte, e bine, ca deh! e nevoie de calciu.

Sa ne intoarcem in magazinul fermei

Cand imi ajunge randul....cu mare nesimtire statea in galantar un cas de vaca, mare si gras ca o luna plina. Ce za zic? am uitat de branza cu smantana si am cerut cas de vaca. Si carnati traditionali cu sunca...Planul se schimbase iarasi!
Da, iarasi.

Am ajuns acasa, si inainte de toate cele am pus apa in ceaun, sare si un pumnisor de malai.....

Ce  iesit? un fel e tochitura (sau cum a zis Andu: mancare taraneasca) mamaliga, cas, carnati si ochiuri

A fost tare, tare bun!

PS am si pus fasolele la inmuiat! pe maine!

Sanatosi sa fiti!



No comments:

Post a Comment

Thank you for taking time to leave a comment! I love hearing from you

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...