Wednesday, January 08, 2014

Masa cu ai mei, de Sf Ioan

...adica, de ziua mea, i-am invitat pe ai mei la masa, parintii si fratele meu cu familia lui. :) Nu suntem multi, o manuta de oameni, dar ne tinem strans laolalta.

Dupa ceva "meditatii am hotarat antreurile:
♥ ceva "mizaluri" si niscaiva branzeturi pe o farfuriuta - ca tot omul
♠ o salata de telina, morcov si mar - dar mi-am adus aminte ca am citit pe undeva ca merge uns telina cu nuca, asa, ca am spart cateva nuci, le-am taiat marunt si aruncat peste toate cele. Merge foarte bine intr-adevar. Si e prima oara cand pregatesc salata asta. Aaaa! si maioneza, sare, piper, extra lamaie...cam atat aici.
♣ o salata de peste marinat cu ceapa (ca mi-era pofta de la anul nou)


Trebuie sa zic intai ca am pregatit totul in 3 ore, aperitive, fel principal si desert si nu am facut nici o fotografie - cu o mana curatam cartofii si cu una aruncam clatitele...asta ca si ghici ce a fost!

Ca de obicei nu stiam exact ce vreau sa fac, pana m-a lovit: mi-am adus aminte ca am vazut pe FB la Adrian Hadean o reteta pentru muschiulet de porc marinat cu suc de portocale; gatit ....o nebunie, de-ti vine sa mananci ecranul. (daca dai un click pe nume, o sa ajungi direct la reteta, dar te sfatuiesc sa ai muschiuletul in frigider, sau sa ai de unde lua unul repede, ca sigur o sa vrei sa faci)
Atat am retinut: sare, piper, suc de portocale si ulei e masline pentru marinat si asa am si facut....pe lista de "s-a terminat si asta" s-a adaugat si folia alimentara, asa ca am gasit o punga speciala de copt si l-am pus acolo pentru cateva ore, la frigider. Nici portocale nu am avut, ci o clementina si o mandarina.

Apoi, a fost transferat cu tot cu vas yena si in punga de copt in cuptor pentru cam o ora jumate, doua...l-am iertat putin si l-am lasat sa se odihneasca, dupa care l-am taiat feliute sa poata fi servit. Foarte simplu! Foarte bun!

Buuun! cartofii de rigoare, ca deh! romani suntem si fara un cartof....
i-am facut un fel de gratinati. Habar nu am cum e reteta adevarata, dar o sa va spun cum ii fac eu:
in super extra mega benga tigaia mea mare si buna de la tefal, cu maner detasabil (un zamber extralarge!) am pus ceva unt si usturoi taiat la foc mic, apoi cartofii taiati felii, asezati frumos. Dupa ce am pus un rand de cartofi, am adaugat sare si piper, inca un rand (ca, da? v-am zis: tigaia e mare, inalta si e loc) (alt zambet extralarge!) iarasi sare, piper si ceva usturoi pisat (taiat, dat pe razatoare, cum vrei). Usturoiul de la baza nu prea are timp sa se prajeasca, focul e mic si te misti repede, ok?
Adaug lapte, incetucul, intr-o margine de tigaie, sa nu speli toata sarea de pe ei, apoi apa, apoi lapte, apoi apa....pana aproape acoperi cartofii. Un capac pus pe o rala, sa nu sara peste margine ... focul, mic, da?
Cand sunt cam gata cartofii, si "sosul" o sa fie scazut. opresc focul, ii las sa nu mai bolboroseasca,  rad cascaval deasupra; repede, in cuptorul incins deja, cam la 150 grade (cuptorul meu e pe scala 3-4 de la 1 la 8)
Cand se rumeneste deasupra, sunt gata, stii...cartofii erau deja facuti. Trebuie lasati putin sa se linisteasca..stiu arata demential, dar nu sari pe ei imediat. (sunt foarte buni si asa, doar cu o salata verde, fara carne)

ceea ce-mi aduce aminte ca am facut si salata din: salata verde, ardei rosu gras, telina rasa, morcov si ceapa bineinteles. (acum imi dau seamaca ar fi mes si aiciceva nuci prajite putin)

Desert: Clatite cu branza si smantana la cuptor
Pam! Pam!

O sa revin cu toate cele, in timp, pe masura ce o sa le fac in tihna, si o sa ma timp si de foto :)


Pana atunci, sa fiti sanatosi!

No comments:

Post a Comment

Thank you for taking time to leave a comment! I love hearing from you

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...