Thursday, January 16, 2014

Orez cu legume

Stau in fotoliu si lucrez. Nu-mi trebuie multa minte pentru paturica ce o impletesc acum asa ca din cand in cand mi butonez telecomanda...asa doar ca sa vedem ce se mai intampla pe alte programe.
Alaturi, copila lucreza la matematica...
Meditez in acelasi timp si la cina, ce oare as putea face cu ce am infrigider sau prin dulapuri.
Trecand de la un post la altul, il vad pe Jamie. Cum care Jamie? Dragutul de Jamie Oliver care azi ne arata cum sa prepari o masa in 15 minute. Ah! M-ai prins! In 15 minute? cu cat mai repede si mai bun cu atat mai bine.
Azi ne arata cum face el un orez cu telina si niste chiftelute suedeze. (arata si o foto, rapid despre cum va iesi la final....aburi...deja ma gandesc daca am si eu ....nu. n-am carne tocata. Bummer!

Dar orez am!...nope, nu. nici telina, nici marar proaspat ...nu am decat orez din reteta lui. Fain de tot dar ma hotarasc. O sa fac ceva cu orez in seara asta. Copila ma intreab ce mancam. Daca ii zic orez cu legume, ii tai tot cheful asa ca ii spun ca e surpriza.

Ma uit totusi pana la sfarsit, poate mai invat si eu ceva.
Parjolutele (chiftele adica,  in dulcele grai moldovenesc, pentru cine nu a auzit de "parjoale") he! he! deci, parjolutele arata bestial!
Sa va povestesc, ca si acum imi ploua in gura si planuiesc sa le fac pana la urma, asa ca mai bine scriu acum ceea ce-mi amintesc sa nu uit:
carne tocata, jumatate porc, jumatate vita plus sare, piper si .....marar! da, marar nu as fi pus, dar o sa incerc. Si..atat.
Le faci chiftelute micute, le prajesti in ulei de masline, putin, cand par sa fie rumenite pe toate partile arunci ceva vodca care pe loc se aprinde (vezi sa nu-ti dai foc la bucatarie, sau sa nu-ti parlesti minunatia de sprancene), cand se stinge, o lasi sa scada, si pui gem (de merisoare a pus el) Iti dai seama ce se intampla acolo??? nebunie! se caramelizeaza, dulce si sarat, vodca aia....
Pfff! nu am facut  si mi-e pofta de mor.
Pauza de o felie de paine cu unt si miere.

Am invatat despre orez: o cana de orez si doua cani de apa clocotinda, sare, se fierbe la foc mic, cu capac. cand scade de tot apa, opresti focul, ca e si orezul aproape gata. il lasi asa, cu capacul pus ca absoarbe si restul de apa (care nu o vezi, dar e) si devine perfect.

In minunata mea tigaie wok, am pus legume congelate: mazare, porumb, ciuperci, conopida, pastai...etc. ce ai prin casa, dar mazarea si porumbul mi-au placut cel mai mult.

Aaa! Eu imediat ce pun tigaia, si pun ceva ulei, pun si piperul si apoi legumele....mi-a zis cineva, odata ca se intensifica aroma. Nu stiu sigur, dar asa fac. De obicei.

pentru ca legumele erau congelate, am adaugat la un moment dat nitica apa fierbinte, sa se faca mai bine.
La sfarsit: sos de soia si usturoi.
Apoi pun si orezul fiert si mai las putin pe foc sa se umple si el de aromele legumelor, sos de soia si usturoi.

A iesit bun. Merita incercat. Inca o masa fara carne :)

Sanatosi sa fiti!


Ti-a placut? ai incercat si tu? cum ti-a iesit?



No comments:

Post a Comment

Thank you for taking time to leave a comment! I love hearing from you

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...